چند روز پیش مورد جدیدی رو رفتیم خواستگاری.

این اولین موردی بود که خودم بار اول دیدمش. یعنی مادرم یک روز زنگ زد و گفت که قرار گذاشتم که مادره با دخترش بیان شاه چراغ، اگر میتونی تو هم بیا همونجا دختره رو هم ببین.

منم گفتم باشه و عصراومدم شاه چراغ و چند کلمه ای صحبت کردیم. البته خود دختر که فکر نکنم اصلا سرشو بالا آورد که منو ببینه و مادرش هم خیلی کم حرف بود. اما خب با فوضولی و اذیت های دوست مادرم که همراهمون بود مجبور شد چند کلمه رو در دفاع از خودش بیان کنه :)

پریشب رفتیم خونشون که صحبت های اولیه رو بکنیم. مثل همیشه نشد بیشتر از یک ساعت و خورده ای حرف بزنیم. و صحبت خاصی هم بین والدین تبادل نشد!

اولین دختری بود که ازش صحبت های منطقی می شنیدم. تا حدودی بهش مایل هستم، فقط چون حس کردم کمی قدش زیادی از من کوتاه تره دودل هستم. و متاسفانه زیباییشون رو فقط از پشت چادر دیدم و به نظرم بهتر بود که مادرم همون بار اول میرفت خونشون و بهتر میدیدند.

البته با اختلاف سنی 8 سال هم زیاد موافق نبودم اما خب از اونجایی که صحبت های منطقیشون رو شنیدم و اینکه رشته روانشناسی دارن تحصیل می کنن و خودشون هم گفتند که اختلاف سنی ایده آلشون بین 8 تا 10 سال هست، تا حدودی از حساسیتم کم شد.

طیق معمول این من بودم که همش سوال می پرسیدم و بیشترین خودآگاهی رو داشتم. و خب سعی کردم متقابلا هر سوالی که میپرسم جوابش رو از سمت خودم هم بهشون بگم تا اوشون هم بتونن بهتر انتخاب کنند. متولد دی ماه... که با مهر طالع میانه داره!

هنوز موندم که چی جواب بدم. مورد دیگه ای هم امروز قرار بود مادرم بره ببینه که وقتی رسیدیم سر کوچشون و تماس گرفتیم فرمودند که عمه شون فوت کردند و گویا پیام هم دادند که قرار کنسله اما کاشف به عمل اومد که پیام رو به شماره تلفن ثابت خونه فرستاده بودند و ما خیط شدیم!

گویا دختر قدشون 175 بوده و همسر قد بلند میخواستند که مایل به پذیرش نیستند. قرار شد مادرش باز باهاش صحبت کنه و فردا خبر بده، البته اگر خبر بده و باز فراموش نکنه.

متاسفانه ویزامون رو هم برای صدور فرستادند اهواز! دوستم گفت فردا قراره برن بگیرند ویزاها رو! اینم از مدیریت مسئولین در اربعین... یعنی سیب زمینی بهتر از اینا میتونه مدیریت کنه، صرفا برای اینکه صورت مساله رو پاک کنند دائم سنگ اندازی می کنند تا کار خودشون رو راحت کنند و مبادا شلوغ بشه و زائرا اسباب راحتی عالی جنابان رو بهم بزنند.