سنت های الهی...

از سنت های الهی همیشه این بوده که یاران خودش رو یاری میکنه، اونم به شکلی که اونها هیچوقت فکرش رو نمیکنند، یعنی از جایی که حسابش رو نمیکنند در وقتی که فکرش رو نمیکنند کمکی رو میرسونه که اونها فکر نمی کردند بهش احتیاج داشته باشند.

انقلاب که شد شاید کمتر کسی میتونست اون موقع اهمیت خودکفایی در بحث نظامی رو درک کنه، کمتر کسی واقعا اثرات نیروی نظامی قوی داشتن رو درک میکرد که حتی اگر هم میدونست کار زیادی برای انتقال این ایده و تفکر به دیگران و پیاده سازی اون نمیتونست بکنه.

اما در اون زمان دشمن به ایران حمله نظامی میکنه و ایران در خلال این مقاومت و ایستادگی و جنگیدن یک قدرت نظامی قوی رو در بلند مدت تشکیل میده که امروزه کمتر کسی میتونه به حمله به این کشور فکر کنه.

و اما سنت های الهی، همچنان پابرجا هستند.

همون خدای جنگ، خدای اقتصاد هم هست... و یاران خودش رو یاری میکنه.

من تحلیلگر اقتصاد و سیاست نیستم، بر فرض بودن هم شاید کمتر تحلیلگر نظامی اون زمان میتونست واقعیت حمله نظامی به ایران رو درک و اثرات اون رو پیش بینی کنه. که اینکار در بلند مدت چقدر به نفع ایران خواهد بود که اگر می دانستند همچین کاری نمیکردند.

من نمیتونم بر اساس داده های خام اقتصادی و سیاسی، یک تحلیلی بر خلاف عرف فکری جامعه و فراتر از زمان خودم بکنم که با عقل هم جور در بیاد!

من فقط سنت های الهی رو می بینم و از اتفاقاتی که در گذشته افتاده الگوهای تکرار شونده برداشت میکنم و با استفاده از اونها سعی میکنم آینده رو حدس بزنم، بله فقط میتونم حدس بزنم.

ایران سالهاست با تحریم از طرف آمریکا و جامعه جهانی دست و پنجه نرم میکند، ایران شاید تنها کشوری باشد که کمترین وابستگی رو به اقتصاد جهانی داشته باشد، ایرانی که کمترین بدهی ارزی رو دارد و اقتصاد جهانی که وابسته به آمریکاست.

فرضا ترکیه با بدهی ارزی ۴۳۰ میلیارد دلاری و ایران با بدهی ۸ میلیارد دلاری قابل قیاس نیستند. کل مصرف واردات واجب کشور چیزی بین ۲۵~۳۵ میلیارد دلار است، که به خوبی قابل مدیریت است.

و در ادامه طبق اذعان اکثر کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی جهان :
اقتصاد امریکا در حال فروپاشی است و ایران شاید تنها کشوری است در جهان که وابستگی مستقیمی به اقتصاد امریکا ندارد و طبق سنت های الهی، من فکر میکنم که همه ی این سالهای تحریم و جدا ماندن ایران از اقتصاد جهانی خیلی به نفع ایران بوده است! و این رو نمیشه اثبات کرد مگر وقتی که اثرش اتفاق بیافتد...

همان خدایی که ایرانِ از لحاظ نظامی ضعیف رو از یک جنگ 8 ساله عبور داد و تبدیل به یکی از قویترین نیروهای نظامی دنیا کرد، این قدرت را دارد که ایرانِ از لحاظ اقتصادی بسیار ضعیف را از تحریم های 40 ساله هم عبور دهد و تبدیل به یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های جهان کند...

اقتصاد مقاومتی و صاحب تئوری این نظریه و آینده نگری اش را که درست مخالف اقتصاد نفتی و وادادگی و.. هستش جدی بگیری.

این وسط، ما فقط باید به خدایی که یاران خودش رو یاری میکنه اعتماد داشته باشیم.