اول این پست رو مطالعه کنید:

چرا باید به مشاغل دیگر هم گوش چشمی داشته باشید (حتی اگر عاشق شغل کنونی خود هستید) | بیزینس ترند

حدود یک سال نیم هست که به طور رسمی وارد بازار کار شده ام، از صفر شروع کردم و هیچ تجربه و حتی راهنمایی هم در این مسیر نداشتم و به همین علت در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفتم که بعضا واسه بعضیهاش هزینه زیادی هم دادم.

کارم با چالش های زیادی همراه هست، برنامه نویسی که باید تحلیل و مدیریت ارتباط با مشتری و نحوه تعامل با تیم و مدیر و تست نرم افزار و طراحی و زمانبندی و یادگیری مداوم و ... بلد باشه.

اما یک تجربه مهم که دوست دارم با همه در میون بزارم و دلم میسوزه از اینکه یکی دیگه هم از همین تیزی، زخم بخوره هست.

"هیچ وقت همه تخم مرغ هاتون رو در یک سبد نگذارید"

روز اولی که وارد شرکت شدم از اونجایی که قبلش هیچ تجربه کاری نداشتم مثل بچه ای که تازه به دنیا میاد و تنها منبع تغذیه خودش رو سینه مادر می دونه، من هم ذهنم رو فقط به کار در همین شرکت محدود کردم.

نتیجه اینکه الان پس از مدتی از ورشکستگی شرکت، دیگه نمی دونم باید چیکار کنم و به کجا سر بزنم!

الان که زمان گذشته، بهتر می تونم درباره اش به قضاوت بشینم و اشتباهات خودم رو ببینم، و فکر می کنم مهمترینشون همین بود. هیچوقت ذهن خودتون رو محدود نکنید، من هم باید همزمان با کار در شرکت به بقیه مسیرهای حرفه ام هم سرک می کشیدم، با شرکت های دیگه برای کار وارد مذاکرات می شدم هر چند که قصد کار نداشته باشم.

از این به بعد هم نمی خوام ذهنم رو محدود به یک مسیر کنم.

این داستان رو هم مطالعه کنید

همچنین این مطلب رو که بیان می کنه که مسیر شغلی از پیش تعریف شده برای هر شخص ممکنه صرفا همون چیزی نباشه که خود شخص خواهان اون هست و یک پیشرفت محسوب نشه!

پس همیشه برا خودتون چند تا سبد اضافه داشته باشید....لازم میشه!